شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

درب کنسرو بازکن برقی
+ عراقي ها به اسرا خيلي سخت مي گرفتند. نماز خوندن و روزه گرفتن جرم محسوب ميشد. بارها عراقي ها مي ريختند و نمازمون رو خراب مي کردند. براي اينکه روزه بگيريم نقشه هاي زيادي مي کشيديم بچه ها غذاي ظهر رو توي نايلون مي ريختند و زير پيرهنشون پنهان مي کردند. اين مي شد غذاي افطار،اما واي به حال کسي مي شد که لو مي رفت. حسابي شکنجه اش مي کردند. بعضي ها هم ته مونده ي غذاي شب را برا سحري نگه مي داشتند.
*ميقات *
ماه رمضون با تمام سختي هاش خيلي با صفا بود... راوي: سردار مرتضي حاج باقري
رضوان خدا بر شهدا و امام شهدا ره
*ميقات *
الهي آمين
*ميقات *
هيچ کاري لازم نيست بکنيد. فقط بخوانيد .واقعا متوجه منظور نشديد؟! اين فيد براي کساني است که خيلي پايبند به عقايدشان نيستند. به تناسب زمان و مکان اعتقاداتشان دستخوش تغيير ميشود. انسان مومن مثل کوه استوار است . هيچ علتي نميتواند او را در اعتقاداتش سست کند.
*ميقات *
اگر نياز به توضيح بيشتر و يا مثال براي روشن شدن مطلب هست بفرمائيد...
*ميقات *
بله البته.خانم مومنه اي که ميداند حجاب فرمان خداوند متعال است برايش فرقي نمي کند کجا و در چه موقعيتي باشد همه جا حجاب را رعايت ميکند. نه مثل بعضي از خانمها که در مجالس و ميمهانيهاي خانوادگي و يا در سفر يا در فصل گرم حجابشان با مواقع ديگر متفاوت است. يا دختر دانشجوئي که معتقد به حجاب باشد وقتي در دانشگاه يا مدرسه ميبيند اکثر قريب به اتفاق دوستان و هم کلاسانش بي حجاب هستند تحت تاثير قرار نمي گيرد.
*ميقات *
مرد مسلماني که هرزه گي و چشم چراني را مخالف با دستورات الهي مي داند يا شنيدن موسيقي حرام يا ديدن رقص و ... وقتي به خارج کشور سفر مي کند هم اگر ايمانش راسخ باشد همين اعتقاد را دارد. نه متاسفانه بعضي از اقايون که به محض اينکه از مرز خارج ميشوند همه چيز را بر خود حلال مي دانند تا بر گردند!
*ميقات *
انسان مومني که معتقد به نماز است هيچگاه و در هيچ شرايطي نماز را ترک نمي کند. گاهي بعضي افراد مثلا با گروهي از دوستان به مسافرت مي روند که اهل نماز نيستند، بجاي اينکه طبق معمول هميشه نمازشان را بخوانند به هر دليلي مثل خجالت مي کشند بين اين همه به نماز بايستند، از تمسخر ديگران ميترسند، تحت تاثير جو حاکم قرار مي گيرند و .. نماز را در طول اين مسافرت ترک ميکنند در واقع همرنگ جماعت مي شوند
*ميقات *
*اگر ايمان راسخ باشد هيچ چيز چه همنشين بد چه محيط بد نمي تواند در اعتقادات تاثير بگذارد.. پيام اين فيد اين است.*
*ميقات *
همنشيني روي چه کسي تاثير دارد؟ روي بنده که ايمانم محکم نيست. روي ايشان که دين را با اعتقاد نپذيرفته. نه روي افراد واقعا مومن با ايمان
*ميقات *
اسيري که در بند است و برنامه ريزي ميکند که روزه اش را در آن شرايط سخت و غير قابل تحمل با انواع شکنجه، بگيرد، مومن واقعيست.
*ميقات *
اگر شکي درش نيست پس مشکل چيه؟
*ميقات *
احاديث ائمه معصومين عليهم السلام هم اشاره به افراد معمولي دارد. نه مومنين واقعي که چون کوه هستند و هيچ لرزه اي نميتواند تکانشان بدهد.
*ميقات *
بزرگوار روي همه تاثير ندارد.. روي عده اي.
*ميقات *
ان شا ءالله که ما جزء اين گروه از انسانهاي با ايمان و مومنين واقعي باشيم
*ميقات *
يعني افرادي غير از مومنين واقعي
*ميقات *
علت اين است که شما تفاوتي بين مسلمان و مومن قائل نيستيد. بين مسلمان و مومن خطي بکشيد.. و در بين مومنين هم درجاتي قائل بشويد تا منظور بنده را متوجه شويد.
ساعت ویکتوریا
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top